Dwadzieścia tysięcy informacji prasowych w netPR.pl

Dwadzieścia tysięcy informacji prasowych w netPR.pl

Marek Woźniak

Marek Woźniak

10 marca 2009 r. netPR.pl przekroczył liczbę 20 000 opublikowanych informacji prasowych. Komunikaty znajdujące się w biurach prasowych ponad 400 firm wyświetlono prawie 27 000 000 razy. Średnia oglądalność jednego komunikatu wyniosła 1 300 wejść, ale rekordzista odnotował blisko 254 000 wyświetleń. Klienci netPR.pl wysłali niemal 1 700 000 wiadomości, a oglądalność ich biur prasowych osiągnęła ponad 900 000 wizyt miesięcznie.

Liczby te potwierdzają, że netPR.pl z każdym rokiem staje się coraz bardziej cenionym źródłem informacji. Codziennie w biurach prasowych klientów firmy publikowanych jest ok. 30 komunikatów. Liczba ta wzrasta rokrocznie o ok. 30%. Jedna informacja, udostępniona przez biuro prasowe w technologii netPR.pl, odnotowuje zwykle kilkaset wyświetleń. Są jednak i takie, których oglądalność wyniosła kilka, kilkadziesiąt, a w wielu przypadkach nawet ponad sto tysięcy wejść.

- Cały czas obserwujemy, jak zmienia się i profesjonalizuje branża PR. Coraz wyższa jakość informacji publikowanych w biurach prasowych naszych klientów przekłada się na efekt medialny komunikacji i ostatecznie - na zasięg przekazu - mówi Anna Woźniak, kierownik projektu Media.

Wysoka jakość komunikatów oraz łatwość dostępu dla dziennikarzy i redakcji sprawiają, że są one źródłem bardzo dobrych, nieodpłatnych treści dla mediów. Szczególnie cenią je sobie mniejsze serwisy i serwisy branżowe. Ich dodatkowym atutem jest szybkość, z jaką mogą trafiać wprost do systemów redakcyjnych mediów lub bezpośrednio na strony serwisów informacyjnych i agregatorów informacji.

- Chcemy wzbogacać informacje naszych klientów o przekaz wideo. Dlatego w ostatnich miesiącach uruchomiliśmy kilka nowych usług. W systemach biur prasowych pojawiła się możliwość obsługi wideo informacji (video release) oraz wykorzystania biura jako przyjaznego narzędzia hostingu plików wideo na innych stronach serwisów korporacyjnych. Od sześciu miesięcy testujemy i przygotowujemy się do szerokiego wprowadzenia na rynek systemu wideo konferencji, dedykując go w pierwszej kolejności komunikacji z mediami - mówi Mirosław Hankus, członek zarządu ds. IT. - Udostępniliśmy też produkt dedykowany komunikacji z inwestorami - dodaje.

Komunikat prasowy, po spełnieniu swojej podstawowej funkcji, jaką jest poinformowanie mediów o danym wydarzeniu, rozpoczyna drugie życie. Dobrze zindeksowany w wyszukiwarkach, staje się dodatkową stroną wejściową do serwisu firmowego dla szerszej grupy użytkowników Internetu. Aktywne media relations skierowane do mediów online, oparte o system prasowy netPR.pl, staje się kluczem do efektywnej strategii zwiększania widoczności firmy w Internecie.

Integracja systemów prasowych netPR.pl z serwisem PAP, systemem redakcyjnym Wirtualnej Polski i Świata Banków, serwisami: gospodarka.gazeta.pl, eGospodarka.pl oraz licznymi agregatorami znakomicie zwiększają zasięg oddziaływania informacji.

***

netPR.pl Sp. z o.o. jest firmą technologiczną, która oferuje oprogramowanie internetowe wspomagające komunikację jako usługę (model SaaS - Software as a Service). Specjalizuje się w rozwijaniu systemów prasowych, serwisów relacji inwestorskich i technologii wideo w Internecie. Z rozwiązań netPR.pl korzystają m.in.: Grupa BRE, Grupa Generali, Bank Pekao SA, Kredyt Bank, ING Bank, Grupa Euro RSCG, Grupa TP, Grupa Energa, Ericsson, Gazeta.pl, Wirtualna Polska oraz kilkadziesiąt innych firm i instytucji w Polsce. netPR.pl jest operatorem pierwszego w Polsce serwisu dystrybucji komunikatów prasowych - http://media.netpr.pl (wire service) oraz technologii monitoringu mediów online.