Wizerunkowy slajder w biurze prasowym Castrol

Wizerunkowy slajder w biurze prasowym Castrol

co nowego
Marek Woźniak

Marek Woźniak

Biuro prasowe | BP Europa SE, Oddział w Polsce 2015-07-13 15-38-14.png

W ostatnich tygodniach zabrakło czasu na informację o nowych realizacjach, a trochę się ich nazbierało. Chciałbym zwrócić uwagę na wybrane z nich, rozpoczynając od biura prasowego Castrol BP, które uruchomiliśmy w czerwcu. 

Serwis jest dostępny pod adresem http://media.castrol.pl. To, co na pewno zwraca uwagę, to duży slajder promujący najważniejsze informacje dla mediów. Promowany w ten sposób może być dowolny komunikat pochodzący z biura prasowego. Ograniczeniem jest dostępność dobrej jakości zdjęcia ilustrującego. To jednak niezbyt wysoka cena za element sprawiający, że serwis nabiera nowoczesnego i atrakcyjnego wymiaru - tym bardziej, że obsługa publikacji takiej informacji jest bardzo szybka i przyjazna.

Pozostałe komunikaty są wyświetlone chronologicznie w postaci boksów, w których nie zabrakło miejsca na zdjęcie. Na stronie startowej znalazły się: kontakt dla mediów - czyli ta informacja, której dziennikarze szukają właśnie tam, bo łatwiej i szybciej jest ją znaleźć wpisując w Google "biuro prasowe Castrol" niż w swoim telefonie - oraz blok 3 boksów promujących zasoby multimedialne biura prasowego. 

Na uwagę zasługuje brak menu nawigacyjnego na stronie startowej. Nawigacja w belce górnej serwisu pozwala na łatwe przełączenie do innych serwisów Castrol, a nawigacja własna biura prasowego pojawia się w prawej kolumnie, ale dopiero na pierwszej podstronie. Takie rozwiązanie może u niektórych osób budzić wątpliwości co do ergonomii, ale bywa również stosowane, nie pogarszając znacznie komfortu pracy dla dziennikarza.

Na wszystkich stronach serwisu znalazło się miejsce do linkowania do kanałów i profili w serwisach społecznościowych. Nie zastosowano wtyczek z uwagi na wydłużenie się czasu ładowania strony, co miałoby wpływ na pozycjonowanie treści serwisu w wyszukiwarkach, komfort odwiedzających, nie byłoby też obojętne dla wizerunku estetycznego strony.

Link do subskrybcji newslettera dla mediów oraz bloga znalazł się na przesuwającej się razem ze stroną zakładce w prawym marginesie okna przeglądarki. 

Biuro prasowe zostało wyposażone w technologię wideo. Umożliwia ona tworzenie galerii multimediów na podstawie zasobów kanałów filmowych YouTube, gdzie znajduje się dużo materiałów udostępnianych przez Castrol, a także bardzo proste wykorzystanie tych zasobów jako załączników dla mediów. 

Należy także zaznaczyć, że serwis został wykonany w standardzie RWD i jest przystosowany do wykorzystania również z urządzeń mobilnych. 

Myślę, że nową aplikację biura prasowego Castrol można określić jako bardzo nowoczesną i otwartą na współczesne standardy komunikacji, przyjazną dla dziennikarzy, ale zarazem bardzo klasyczną i wyjątkowo profesjonalną.