Biuro prasowe połączonych banków - BGŻ i BNP Paribas

Biuro prasowe połączonych banków - BGŻ i BNP Paribas

co nowego
Marek Woźniak

Marek Woźniak

BGZBNPParibas-media-2015-09.pngCzas wakacji wcale nie był dla nas czasem odpoczynku. Dlatego nie było nawet specjalnej okazji do pokazania ciekawego wdrożenia biura prasowego dla Banku BGŻ BNP Paribas.  Może w przypadku tego rozwiązania trudno mówić o specjalnie wyróżniającej się wizualizacji i funkcjonalności, warto natomiast zwrócić uwagę na przełożenie operacji fuzji dużych organizacji na integrację ich systemów prasowych. A to udało się znakomicie!

Biuro prasowe jest dostępne pod adresem http://media.bgzbnpparibas.pl. Przygotowano je z wykorzystaniem wizualizacji witryny BNP Paribas przed połączeniem. Choć serwis korporacyjny banku wykonano w dwóch wersjach - desktopowej i na urządzenia mobilne, biuro prasowe wdrożono w wersji responsywnej. 

W nowym serwisie dla mediów znalazły się archiwa komunikatów prasowych zarówno BGŻ, jak i BNP Paribas. By ograniczyć nakłady pracy i komplikacje związane z migracją danych, wykorzystaliśmy strukturę technologiczną biura prasowego Banku BGŻ. Do niego wgrano archiwum systemu prasowego BNP Paribas, które czekało na upublicznienie od początku procesu wdrożenia. Na bazie tak przygotowanych zasobów mogliśmy stworzyć nowy serwis, nad którym pracowaliśmy razem z naszym Klientem.

Praca trwała ok. 2 tygodni. Później czekaliśmy na godzinę zero. Wszystko zostało tak przygotowane, że w praktyce w dniu uruchomienia połączonych serwisów wystarczyło kliknąć aby zsynchronizować biura prasowe. Zwykle robią to sami Klienci, dysponując możliwością powrotu do poprzedniej wersji. Tym razem musieliśmy pomóc, bo prócz wizualizacji należało uaktywnić część ukrytego kontentu. W praktyce po naszej stronie oznaczło to uruchomienie wcześniej przygotowanego i przetestowanego skryptu.

Wszysto udało się bezbłędnie. :)