Pięćdziesiąt twarzy Twoich odbiorców

Pięćdziesiąt twarzy Twoich odbiorców

co nowego
Jacek Choroszewicz

Jacek Choroszewicz

Odpowiednia segmentacja adresatów to podstawa skutecznej komunikacji e-mail. Dobrze sprofilowani adresaci pozwalają lepiej dopasować treści, a w efekcie wpływa to na znacznie lepsze wskaźniki kliknięć czy otwarć naszych kampanii. Dzisiaj garść wskazówek, jak w naszej aplikacji profilować odbiorców :)

netPR.pl pozwala na segmentację odbiorców za pomocą list (o ich imporcie i podstawowych funkacjach pisaliśmy niedawno). Warto pamiętać  o tym, że każda lista zdefiniowana u nas w systemie jest przypisana do konkretnego profilu. Dla przykładu: lista MEDIA_PUBLICZNE jest w zakładce dziennikarze - a to daje nam gwarancję, że osoby które znajdują się na tej liście - mają zdefiniowany profil dziennikarza. Dziś, w tym kontekście, przyjrzymy się często zadawanemu przez was pytaniu: w jaki sposób istniejącemu już odbiorcy (np. subskrybentowi, który zapisał się do naszego newslettera) przypisać dodatkowy, dokładniejszy profil (np. dziennikarza). Przejdźmy to krok po kroku :)

Znajdź rekord

Po zalogowaniu do systemu netPR.pl wchodzimy do sekcji Komunikator a następnie przechodzimy do zakładki Subskrybenci i z interesującej nas listy wybieramy interesującego nas delikwenta.

Dodaj nowy profil

Nasz przykładowy subskrybent ma już dwa profile: Komentator i Subskrybent - nie ma jednak jeszcze profilu dziennikarza. Na prawo od dwóch posiadanych już przez niego zakładek znajduje się ikonka plusa. Po jego kliknięciu rozwinie nam się lista, pod którą mamy ukryte kolejne możliwe role. W tym wypadku interesuje nas dodanie profilu Dziennikarza, dlatego też klikamy ten przycisk.

plus.png

Dodaj informacje

Ta operacja doda nam zakładkę z nowym profilem i podświetli podstawowe dane, które warto zdefiniować dla nowopowstałego profilu. W tym miejscu możemy dopisać szczegóły, jakie chcemy aby znalazły się w profilu dziennikarza (opis, numery telefonów, informacje o tym czy dziennikarz jest zainteresowany otrzymywaniem całej treści czy np. tylko leadów) a zmiany potwierdzamy klikając zielony przycisk "Zapisz".

blog3.png

Po zapisaniu nowego profilu będziemy mogli uzupełnić go o dodatkowe dane (w przypadku dziennikarza będą to np. dane redakcji, z którą współpracuje edytowany dziennikarz) oraz - co najważniejsze - przypisać odbiorcę do wybranych list, które są dostępne tylko dla osób posiadających profil dziennikarza :)