Przyszłość, widzę przyszłość, przyszłość widzę!

Przyszłość, widzę przyszłość, przyszłość widzę!

co nowego
Marek Woźniak

Marek Woźniak

Jak zapowiedzieć kolejny rok i mówić o tym, co faktycznie może mieć miejsce, unikając sztampy i nudy? Naszym zdaniem trzeba skupić się ma tym, co znajduje się blisko i co robi się na co dzień. „Miniony rok był trudny, a przyszły będzie pełen wyzwań” - takich wytartych stwierdzeń u nas nie przeczytasz.

 

2018 rokiem jednego aktora

RODO było w 2018 roku chyba najważniejszym wydarzeniem dla branży komunikacji oraz marketingu i zapewne dalej pozostanie istotnym wyzwaniem dla wielu firm w kolejnych latach. Nowe prawo to konieczność wdrożenia procesów, których elementem będzie ocena ryzyka i środków ochrony danych, a także edukacja w działach komunikacji i agencjach public relations.

W netPR.pl podeszliśmy do tematu RODO bardzo poważnie. Zainwestowaliśmy ok. 2 mln zł w przygotowanie naszych rozwiązań w taki sposób, aby faktycznie mogły rozwiązywać problemy komunikacji firmy, która dotyczy nie tylko dziennikarzy, ale obejmuje różne zestawy danych i bazuje na różnych podstawach prawnych, a taże automatyzuje obowiązki administratorów.

W 2019 roku planujemy przygotowanie dodatkowych funkcji, które pozwolą administratorom dysponować na żądanie raportami i dokumentami potrzebnymi w przypadku kontroli organów nadzorczych, których zapewne można się spodziewać.

 

„Outsourcing internetu”

Nasze oprogramowanie już dzisiaj pozwala tworzyć nie tylko globalne platformy pressroomów w kilkunastu językach, w których przetwarzane są dane osobowe dziennikarzy i automatyzowane są obowiązki narzucone na administratora danych przez prawo.

Zaczynamy dostarczać rozwiązania o zwiększonej dostępności, dedykowane najbardziej wymagającym korporacjom. Nasze oprogramowanie zaczyna funkcjonować jako zaplecze narzędziowe do szybkiego tworzenia nie tylko pressroomów, ale też serwisów relacji inwestorskich, projektów CSR-owych, telewizji online, raportów rocznych i witryn korporacyjnych.

Wartością tych rozwiązań dla marketerów jest szybkość tworzenia nowych projektów, łatwość, z jaką można je modyfikować i dostosowywać do nowych potrzeb i - co najważniejsze - możliwość integracji z innymi źródłami danych, systemami zdalnymi czy usługami. Czyli w jednym pakiecie oprogramowania znajdzie się wiele zdalnych technologii i usług, które nie będą się starzały.

Zaszliśmy już daleko w rozwoju takich rozwiązań, ale to dalej kierunek, w którym w 2019 będziemy konsekwentnie podążać.

 

Narzędzia do relacji inwestorskich

W ostatnich latach zrobiliśmy kilka rozwiązań dedykowanych komunikacji z inwestorami giełdowymi. Te serwisy zostały zauważone, a nawet wyróżnione, dlatego że zapewniały aktywną komunikację z inwestorami i usprawniały propagację ważnych informacji wewnątrz firmy przez mechanizmy automatyzacji i integracji z systemami informatycznymi innych instytucji.

Relacje inwestorskie to dziedzina ciekawa z uwagi na regulowany prawnie obieg informacji. Aktualnie udział inwestorów indywidualnych w obrotach giełdowych nieznacznie przekracza 10%, a sytuacja na giełdzie wcale nie nastraja do inwestowania, mimo że parametry biznesowe wielu emitentów nie są takie złe.

To skłania nas do próby stworzenia narzędzia, które umożliwi pokazywanie inwestorom tego, co dla nich ważne i istotne, w sposób bardziej przyjazny i interaktywny. Liczymy, że w ramach naszej współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych uda nam się wypracować rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwi i poprawi komunikację spółek z inwestorami, wykorzystując technologię.

 

„Cloud shift” zmieni świat, który znamy

Gartner definiuje pojęcie "cloud shift" prognozując, że do 2022 aż 80% procesów w firmach przejdzie gruntowną modernizację i zautomatyzuje się dzięki wykorzystaniu chmury. W tym procesie chcemy pomagać, specjalizując się w procesach związanych z komunikacją firm.

Operujemy w niszy, jaką są narzędzia dla komunikacji i public relations, które ewoluują, stając się bardziej interdyscyplinarne i wielokierunkowe. Jesteśmy na to przygotowani i cały czas bardzo dużo inwestujemy w rozwój produktu. Skala tych inwestycji wyróżnia nas wśród firm konkurencyjnych.

Chcemy utrzymać nasze nakłady na rozwój oprogramowania w nie mniejszej wysokości, niż w ostatnich latach. Rozwój będziemy finansować, jak w poprzednich latach, ze środków własnych, gwarantując naszym Klientom stabilność współpracy z nami.