Czy PR przespał pierwszy rok po RODO?

Czy PR przespał pierwszy rok po RODO?

RODO zrób to lepiej
Piotr Ślusarczyk

Piotr Ślusarczyk

Jak wynika z badania przeprowadzanego przez fundację internetPR.pl, dość spory odsetek agencji PR i firm nadal nie jest w stanie w pełni poprawnie reagować na prośby dziennikarzy o dopisanie do listy, dostęp do szczegółów przetwarzania danych czy usunięcie z bazy. A od rozpoczęcia obowiązywania RODO minął już przecież ponad rok!

Z badania wynika, że wiele podmiotów albo do końca nie wiedziało jak odpowiadać na zadane pytania, albo tej odpowiedzi unikało. Problem występował też w przypadku dopisywania nowego kontaktu do bazy - w wielu przypadkach dziennikarz nie otrzymywał niezbędnych informacji na temat tego w jaki sposób jego dane będą przetwarzane, kto będzie ich administratorem, etc.

Korzystasz z oprogramowania netPR.pl? Powinieneś przejść taki test bez problemu

Najlepszym pomysłem na pozbycie się skomplikowanych i rutynowych czynności wcale nie jest zrzucenie ich na stażystę… ale użycie do tego naszego oprogramowania. Odpowiednio skonfigurowane automatycznie zbierze od kontaktów stosowne zgody, pozwoli dziennikarzom na zobaczenie szczegółów przetwarzania ich danych, a także pozwoli im na zmianę preferencji, czy usunięcie z bazy.

Praktycznie rzecz biorąc wszystkie etapy ww. badania każdy z korzystających z systemu netPR.pl, byłby w stanie przejść perfekcyjnie bez żadnego problemu. A jeśli wymagałoby to jakiejkolwiek akcji ze strony użytkownika, to ograniczyłaby się ona do wysyłki linku do formularza lub panelu prywatności, z małym wyjaśnieniem dlaczego to najlepszy sposób na realizację prośby dziennikarza.

Obowiązki administratora danych nie należą do najprzyjemniejszych, a dodatkowo bardzo często są dość rutynowe oraz obarczone ryzykiem jeśli pomylone zostaną treści prawne (o co nietrudno). Nie brzmi to zatem jak coś, co każdy z nas chciałby robić w pracy. Tym bardziej, że te czynności są jedynie środkiem pomagającym w wykonywaniu faktycznych obowiązków. Oprogramowanie rozwiązuje te problemy. Ale wymaga początkowej konfiguracji. Jeśli jeszcze nie skonfigurowałeś docelowo profili swoich odbiorców, klauzul, celów czy nie stworzyłeś formularza, odezwij się do nas na support@netpr.pl, z chęcią pomożemy :)