Czego dziennikarz motoryzacyjny szuka w biurach prasowych?

Czego dziennikarz motoryzacyjny szuka w biurach prasowych?

z sieci co nowego
Piotr Ślusarczyk

Piotr Ślusarczyk

Research, testy, konferencje, premiery, teksty, teksty, teksty. Co łączy słowa tej wyliczanki? Wszystkie mówią o dziennikarzu motoryzacyjnym - zależy tylko, którego dnia obserwujemy go przy pracy. W każdym przypadku jednak mile widziane jest przez niego to samo - wartościowa i wiarygodna informacja, podana w przystępnej formie.

Biurko, kawa, komputer i zapał, by czytelnikom przybliżyć historię modelu X. Od czego zacząć? Od przeszukiwania Wikipedii? Od pytania kolegów z redakcji? Od sięgania w głąb własnej pamięci? Nie! Pierwszemu źródłu często trudno zaufać, drugie ma własne teksty do napisania, a trzecie - cóż - zawodzi... I co, gdy jest się początkującym dziennikarzem? Odpowiedzią na wszystkie wątpliwości powinno być biuro prasowe danej marki. Gdzie szukać wartościowych i wiarygodnych informacji, jeśli nie tam?

bp.jpg

Drugi koniec Polski, sesja zdjęciowa auta testowego zakończona. Czas spisać notatki i zobaczyć, jak wyglądają te pierwsze wrażenia z jazd w zderzeniu z komunikatami prasowymi producenta odnoszącymi się do nowego pojazdu, a także dokopać się do wszystkich danych technicznych auta. Smartfon lub tablet w dłoń i oczywiście rozpoczynamy szybki przegląd biura prasowego.

Nie zawsze jednak dzień dziennikarza motoryzacyjnego to grzebanie w historii lub testy nowych samochodów. Często zamienia się on w maszynę do jak najszybszego pisania o nowościach z rynku. Newsman - tak brzmiało moje drugie imię za czasów bycia redaktorem serwisu internetowego - kanału, który nie toleruje braku punktualności. Kilka godzin opóźnienia przy ważnej premierze sprawia, że większość ruchu zabiera szybsza konkurencja. Niepełna galeria zdjęć niskiej jakości, dołączona do informacji, to z kolei gwarancja zrażenia do siebie czytelników - szybkie działanie to jedno, ale nie może się ono kłócić z dostarczaniem pełnowartościowych informacji. Już wiecie, do czego dążę. Co znów najbardziej może tu pomóc? Biuro prasowe - z zawsze najświeższymi informacjami oraz multimediami w wysokiej jakości, a także skrojony na miarę newsletter, wysłany tuż po publikacji informacji.

Sprawne, atrakcyjne i przejrzyste centrum prasowe to korzyść dla wszystkich - marka ma pewność, że dziennikarze zostaną odpowiednio poinformowani, dziennikarze otrzymują wszystkie informacje oraz materiały na czas i w pożądanej przez nich formie, a czytelnicy dowiadują się o nowościach szybko i kompleksowo. Win-win-win ;)